woensdag 1 februari 2012

EnterChangement ®

Muziek speelt een grote rol in ons leven. We zijn verwekt op muziek. We leerden onze liefdes kennen op muziek, we trouwden op muziek en worden begraven met muziek. Wanneer we in de wacht staan horen we muziek, wanneer we winkelen horen we muziek en voor onze ontspanning luisteren we ook nog eens naar muziek.

In organisatorische vraagstukken komt muzikaliteit veel vaker voor dan men in eerste instantie denkt.

‘We streven naar een harmonisch model’
‘Zij treedt te veel op als een solist’
‘Ik speel niet graag de tweede viool’
‘Ons product is een hit!’

Muziek raakt mensen, al eeuwenlang. Diepe ontroering bij een prachtige aria maar ook door de rauwe energie van een Braziliaanse drumband.
Muziek verbindt mensen. Niet voor niets hebben alle landen een volkslied en zijn er speciale stukken geschreven voor bijeenkomsten en vieringen.
Muziek creëert saamhorigheid. Duizenden mensen zingen luidkeels mee bij concerten van hun favoriete artiest en dansen in grote getale op de beats van de deejay die als een dirigent het publiek bedwingt op de talrijke dance festivals. Muziek laat ook barrières verdwijnen en heft blokkades op. Door met elkaar te musiceren is taal overbodig, vervalt status en durft men zich te laten raken.

Dit boeiende gegeven inspireerde Performance Company en PerSonore, beide werkend vanuit een jarenlange management ervaring, om samen met haar klanten te leren communiceren middels muziek. Naast dat we daadwerkelijk muziek gaan maken, waarbij het beheersen van een instrument welkom is maar absoluut niet noodzakelijk, testen we ook de ‘muzikaliteit’ van uw organisatie. Functioneert uw bedrijf in harmonie ? Of hebben we te maken met teveel solisten ? Komt besluitvorming tot stand in de spotlights of gebeurt het meestal backstage ? Staan de leidinggevenden dicht bij hun publiek of komen ze hun kleedkamers te weinig uit ?

We stimuleren creativiteit en geven nieuwe inzichten, we leren onderscheidend te luisteren, we streven naar een harmonisch samenspel en laten uw medewerkers soleren in de spotlights waarbij ze dachten dat ze in het achtergrondorkest thuis hoorden. Kortom, een leuke en zeer doeltreffende aanpak waarbij de rollen verrassend worden verdeeld. Want wie wist van de iT specialist dat hij zo goed gitaar kon spelen ? Dat de sales-afdeling geen maat kan houden zonder de marketingmensen ? Of dat de kantinemedewerkster zo’n mooie stem heeft ?

Klinkt u dit als muziek in de oren ? Wij komen graag eens op de koffie om een persoonlijke ‘playlist’ met u samen te stellen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage